top of page

GUEST EXPERIENCE MANAGER

Campus Åre har ansökt hos Myndigheten för Yrkeshögskola att få starta denna utbildning hösten 2025. I januari 2025 får vi besked om utbildningen kommer att genomföras. Om vi får grönt ljus öppnar antagningen i februari 2025.

Guest Experience Manager

Är du en person som gillar nedanstående punkter kan det här vara en utbildning för dig

  • Samarbeta och samverka genom att anta olika roller i besöksnäringens ekosystem.

  • Ta kontakt, ringa kalla samtal samt mingla/nätverka med företag i branschen.

  • Praktisera säljprocessens olika delar, i såväl fysiskt som digitalt perspektiv i såväl i klassrummet som
    i verkligheten.

  • Erbjuda och arbeta med upplevelser som är både miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbara.

  • Använda verktyg för att idégenerera, designa, paketera och sälja upplevelser av olika slag.

  • Arbeta tillsammans i grupp för att samskapa erbjudanden med utgångspunkt i gästens behov och
    önskemål.

  • Självständigt identifiera gästbehov och skapa hållbara upplevelser genom samarbete och paketering
    av resa, boende, mat, aktiviteter och handel.

  • Koppla ihop värdskap/service med olika digitala verktyg för att skapa hållbara gästupplevelser.

  • Förbättra gästupplevelsen inom olika verksamheter i besöksnäringen.

  • Leda och coacha medarbetare inom olika värdskaps- och serviceyrken inom digitalisering och
    hållbarhet.

Affärsmöte
Student och handledare

Guest Experience Manager

  • Tvåårig utbildning

  • ​Ger yrkeshögskoleexamen​

  • Förlagd på Campus Åre

  • Heltidsstudier 

  • Delvis studier på engelska

  • Kräver grundläggande behörighet

  • CSN-berättigad

Yrkesroller efter utbildningen

  • Customer Experience Manager

  • Guest Experience Manager och Guest Relations Manager

  • Key Account Manager

  • Projektledare och produktutvecklare inom besöksnäringen

  • Utbildare digitalisering inom serviceyrken

  • Verksamhetschef inom destinationer och semesteranläggningar

vuxenstuderande
Arbetsbord

Kursplan

  • Digitalisering och medieproduktion  

  • Entreprenörskap och upplevelseproduktion  

  • Examensarbete/projektarbete  

  • Guest Experience Management och Ledarskap 

  • Hållbar ekonomi och revenue management  

  • Kvalitetssäkring och hållbarhet  

  • LIA 1 LIA  (Lärande i Arbete = praktik på arbetsplats)

  • LIA 2 LIA  (Lärande i Arbete = praktik på arbetsplats)

  • LIA 3 LIA  (Lärande i Arbete = praktik på arbetsplats)

  • Platser, destinationer och besöksnäring  

  • Projektledning  

  • Värdskap och relationer  

Målsättning

Vår målsättning är att ge de studerande en gedigen teoretisk grund som varvas med praktisk tillämpning för att ge dem kunskaper, färdigheter och kompetenser som det rekryterande arbetslivet efterfrågar.

 

Under utbildningen varvas föreläsningar baserat teoretiska studier, med workshops, individuella arbeten och grupparbeten, där vi samarbetar med det lokala arbetlivet för att på så sätt få in verkligheten i utbildningen.

 

Projektarbeten ingår också som en del i lärandet och för att utveckla förmågan i tal och skrift ingår såväl muntliga som skriftliga presentationer.

 

Digitalisering, hållbarhet och internationella perspektiv är som en röd tråd genom utbildningens alla kurser och vi använder kurslitteratur från den akademiska världen i flertalet kurser för att ge en god teoretisk referensram.
 

Co-working utrymme
bottom of page